Vi bruker informasjonskapsler og andre sporingsteknologier for å forbedre din nettleseropplevelse på nettstedet vårt, for å vise deg personlig tilpasset innhold og målrettede annonser, for å analysere nettstedstrafikken vår og for å forstå hvor våre besøkende kommer fra.
Mentor Personal

Sikrer gode rutiner og oppfølging av dine ansatte!

Mentor Personal hjelper deg med fraværsregistrering, personalmappe og rapporter.

Enkelt å forstå
Intuitivt og enkelt å bruke med veiledning i systemet
Bruk mobilen
Lett tilgjengelig fra din mobile enhet med umiddelbar tilgang til de mest brukte funksjoner
Trygg lagring
Vi tar sikkerhet og personvern på alvor
Mentor Personal forklart på to minutter.

Funksjoner

Fraværs- og plusstidsregistrering for ansatte

Ansatte kan søke om fravær og registrere plusstid i systemet og følge opp søknaden. Ansatte får oversikt over alle sine registreringer.

Fraværs- og plusstidsregistrering for leder

Personalleder kan se og håndtere saldo til den enkelte ansatte. Motta og behandle søknader i systemet. Registrere fravær og plusstid på vegne av ansatte.

Fraværskalender

Få oversikt over alt fravær for barnehagen, avdeling og ansatt som er registrert. Se hvem som er på jobb og om det er behov for innhenting av vikar og planlegg ferier enklere.

Ansattregister

Få tilgang til ansattliste med kontaktinformasjon tilgjengelig for alle ansatte. Ansatte har tilgang til sin egen ansattprofil og kan endre personinformasjon. Enkel arkivering i henhold til GDPR ved avslutning av arbeidsforhold.

Virksomhetsinformasjon

Lag din egen profil hvor du kan legge inn bilde og barnehagens visjon som vises til alle ansatte. Få oversikt over alle avdelinger i barnehagen og hvem som tilhører hvor. Egen kontaktliste, hvor barnehagen kan registrere kontaktinformasjon til sine samarbeidspartnere, bedriftshelsetjenesten med flere.

Rapporter

Få enkel rapport og oppsummering av alle registreringer i fravær og plusstid for alle ansatte. Det er også lett å laste ned lønnsvariabler fra Mentor Personal og overføre til lønnssystemet i PBL Regnskap.

Nyttig informasjon

Er det trygg innlogging i systemet?
Absolutt, sikkerhet står i fokus hos oss. Derfor krever innlogging til Mentor Personal både brukernavn og passord. I tillegg benytter vi oss av tofaktorautentisering gjennom anerkjente autentiseringsapper som Microsoft Authenticator eller Google Authenticator. Disse appene kan enkelt lastes ned fra App Store eller Google Play. Før du kan logge inn, vil din leder registrere deg i systemet for å sikre at kun autoriserte brukere får tilgang.
Kan ansatte registrere fravær og plusstid selv?
Ja, i Mentor Personal har ansatte muligheten til selv å registrere fravær og akkumulere plusstid ved å benytte forhåndsdefinerte koder. Alle slike registreringer krever deretter godkjenning fra leder.
Er det en app som man kan laste ned?
Mentor Personal er designet som en webapplikasjon, optimalisert for mobil bruk, slik at den fungerer sømløst på tvers av alle enheter uten behov for en dedikert app. For å gjøre tilgangen enda enklere, anbefaler vi at du logger inn på systemet via din smarttelefon og lagrer nettsiden som en snarvei på startskjermen. Dette gir rask og effektiv tilgang akkurat som en app.
Følger systemet reglene om personvern?
Ja, personvernet ditt er viktig for oss. Mentor Personal er strengt designet og operert i henhold til Generell databeskyttelsesforordning (GDPR), som sikrer at dine personopplysninger behandles med høyeste nivå av sikkerhet og konfidensialitet.
Er det varsling i systemet?
På forsiden i Mentor Personal vil ledere finne en oversikt over ubehandlet fravær- og plusstidsregistreringer som krever deres oppmerksomhet.
Kan jeg overføre informasjon fra Mentor Personal til PBL Regnskap?
Ja, det er lett å overføre lønnsvariabler fra Mentor Personal til lønnssystemet i PBL Regnskap. Registrer det som er viktig for lønnsfastsettelsen i ett system, og overfør det enkelt til neste. Dette sparer deg for tid og effektiviserer arbeidet!
Vi har flere produkter fra Mentor+. Kan vi enkelt navigere mellom produktene?
Du kan enkelt navigere mellom Mentor HMS og Mentor Kidplan direkte fra Mentor Personal. Ved å benytte snarveier, kan du åpne systemene i nye faner. Dette gjør det mulig for deg å jobbe i alle systemer samtidig.

Videreutvikling av sykefraværsoppfølging

Vi er allerede i gang med å utvikle funksjon for sykefraværsoppfølging, slik at all oppfølging kan dokumenteres i Mentor Personal. Her vil dere få hjelp til å gjøre oppfølging etter faste oppfølgingspunkter, men også fleksibelt til å dokumentere samtaler når dette er aktuelt for dere.